Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic I - Tekniset tiedot

Renault Trafic I (1980–2001) oli luotettava ja monipuolinen kevyt hyötyajoneuvo, joka sopi monenlaisiin kuljetustarpeisiin. Se oli saatavilla useilla moottorivaihtoehdoilla, mukaan lukien bensiini- ja dieselversiot, sekä useilla korimallivaihtoehdoilla. Trafic I oli tarjolla lyhyellä ja pitkällä akselivälillä sekä normaalilla tai korkealla katolla. Etuveto oli vakiovaruste, ja takaveto oli saatavilla suurempaa kuormakapasiteettia varten.

Renault Trafic I - Mitat

A - bensiini, B - diesel

Renault Trafic I L1H1

Renault Trafic 1985 Mitat

Renault Trafic I L1H2

Renault Trafic I Mitat

Renault Trafic I L2H2

Renault Trafic 1980 Mitat

Renault Trafic I Runko

Renault Trafic 1982 Mitat

Moottorivaihtoehdot

Renault Trafic I (1980–2001) oli saatavilla useilla moottorivaihtoehdoilla. Tarjolla oli bensiini- ja dieselmoottoreita, sekä vapaasti hengittäviä että turboahdettuja. Moottorikonfiguraatiot olivat seuraavat:

  • 1.6L Bensiini (1980–1990): 72 hv @ 5 500 rpm, 115 Nm @ 3 500 rpm
  • 1.9L Diesel (1980–1994): 55 hv @ 4 000 rpm, 106 Nm @ 2 000 rpm
  • 1.9L Turbo Diesel (1989–2001): 80 hv @ 4 200 rpm, 140 Nm @ 2 000 rpm
  • 2.0L Bensiini (1985–1990): 92 hv @ 5 500 rpm, 140 Nm @ 3 500 rpm
  • 2.1L Diesel (1985–1991): 63 hv @ 4 000 rpm, 118 Nm @ 2 000 rpm
  • 2.1L Turbo Diesel (1989–2001): 91 hv @ 4 500 rpm, 160 Nm @ 2 500 rpm
  • 2.4L Diesel (1985–1991): 71 hv @ 4 000 rpm, 124 Nm @ 2 200 rpm

Kantavuus ja tavaratilan tilavuus

Renault Trafic I oli saatavilla useilla eri korimalleilla ja ko'oilla, joissa oli eri kuormankantokyky mallin ja moottorityypin mukaan. Saatavilla olleet versiot:

  • L1H1 (Lyhyt akseliväli, normaali katto): Enintään 800 kg kantavuus
  • L1H2 (Lyhyt akseliväli, korkea katto): Enintään 1 000 kg kantavuus
  • L2H1 (Pitkä akseliväli, normaali katto): Enintään 1 000 kg kantavuus
  • L2H2 (Pitkä akseliväli, korkea katto): Enintään 1 200 kg kantavuus

Vaihteistot ja vetotavat

Renault Trafic I oli saatavilla sekä etu- että takavetoisena versiona mallista ja käyttötarkoituksesta riippuen. Vaihteistovaihtoehtoihin kuului manuaalisia vaihteistoja, 4- ja 5-vaihteisina. Automaattivaihteistoa ei ollut tarjolla tässä Trafic-sukupolvessa.

  • Etuveto: Vakiona useimmissa L1H1- ja L2H1-malleissa
  • Takaveto: Saatavilla valituissa L2H2-malleissa suurempaa kuormaa varten
  • Vaihteistot: 4-vaihteinen manuaali, 5-vaihteinen manuaali

Sisustus ja mukavuusominaisuudet

Renault Trafic I tarjosi useita sisätilojen mukavuusominaisuuksia, jotka vaihtelivat varustelutason mukaan:

  • Kuljettajan istuin: Säädettävä, korkea selkänoja paremman mukavuuden takaamiseksi
  • Matkustajaistuimet: Saatavilla eri kokoonpanoissa, mm. penkit jopa 9 matkustajalle minibussiversiossa
  • Ohjaamon varusteet: Korkeammissa varustelutasoissa saatavilla ilmastointi, keskuslukitus ja parannetut äänentoistojärjestelmät

Turvaominaisuudet

Renault Trafic I:n varhaiset mallit varustettiin perusvarustelun mukaisilla turvavarusteilla. Tuotannon edetessä esiteltiin lisäturvaominaisuuksia:

  • Jarrujärjestelmä: Levyjarrut edessä, rumpujarrut takana
  • Turvavyöt: Vakiona etuistuimilla, myöhemmissä malleissa parannellut järjestelmät
  • Lisäturvavarusteet: Turvatyynyt ja ABS otettiin käyttöön vuoden 1994 jälkeen