Nissan Interstar on Nissanin suurin hyötyajoneuvo 3,5 tonnin painoisten mallien joukossa ja se esitettiin vuonna 2002. Tänä vuonna Nissan ja Renault ovat yhdistäneet voimansa, ja Nissan Interstar luotiin Nissan Trade -mallin seuraajaksi. Nissan liittyi vuonna 2002 tapahtuneen sulautumisen jälkeen Renaultiin ja Opeliin, ja tuotti kaksosen pakettiautomallin.
Nissan Interstar debytoi markkinoilla vuonna 2002 tarjoamalla erittäin hyviä kuljetusominaisuuksia ja erittäin toimivan sisustuksen. Nissan Interstar oli ainoa koko kolmesta (Movano, Master, Interstar), jolla ei ollut yli 3,5 tonnin mallia. Tämä johtui pääasiassa niiden markkinoiden tarpeista, joille se oli osoitettu. Nissan Interstar oli saatavana kolmella pituudella L1, L2 ja L3. Se mahdollisti mukavan matkan 2, 3, 6 tai jopa 16 henkilölle.
Vuonna 2003 uudistettiin Nissan Interstarin etuosan. Ajovalot, jäähdyttimen säleikkö, konepelti ja etupuskuri ovat saaneet aivan uuden ilmeen. Uusi muotoilu ei kuitenkaan ole kaikki vuonna 2003 käyttöön otetut muutokset. Tänä vuonna tarjoukseen liittyi myös automatisoitu vaihteisto, ABS, hätäjarrutehostin ja valinnaisesti ajonvakautusjärjestelmä (ESC).
Nissan Interstar ajamiseen käytettiin vain dieselyksiköitä, joilla on kapasiteetti 1.9 dTi (80hv), 2.2 DTi (90hv), 2.5 dCi (100hv), 2.5 DTI (115hv), 2.5 dCi (120hv), 2.5 dCi (145hv), 2.8 DTI (114hv) oraz 3.0 dCi (136hv). Voima siirrettiin etupyörille 5 tai 6 nopeuden manuaalisen vaihdelaatikon tai 6 nopeuden automatisoidun voimansiirron avulla.
Vuonna 2010 Nissan Interstarin tuotanto lopetettiin, ja sen tilalle ilmestyi täysin uusi malli Nissan NV400, joka jatkoi yhteistyötä Renaultin, GM:n ja Nissanin välillä.