Vuosina 1989–1994 tuotettiin myös lyhennetty versio nimeltä Fiat Talento, joka oli Fiat 242:n luonnollinen seuraaja. Akseliväli suhteessa Ducatoon on pienentynyt 2929 mm:stä 2315 mm:iin. Ajoneuvoa oli saatavana neljässä eri korityylissä: umpipakettiauto, bussi, kuorma-auto ja matkailuauton kori. Vuonna 2014 Fiat teki sopimuksen Renaultin kanssa, jonka nojalla aloitettiin nykyaikaisen paketti-henkilöauton, nimeltään Fiat Talento, tuotannon. Auto esiteltiin ensimmäistä kertaa Frankfurt 2016 -messuilla, ja sillä oli monia yhteisiä elementtejä Renault Traficin kanssa. Samanaikaisesti vanhan pakettiauton muistia virkistettiin vastaten nykyaikaisia päästövaatimuksia ja uutta muotoilua.
Päätös Fiat Talenton elvyttämisestä johtui myös hyötyajoneuvomarkkinoilla tapahtuvista muutoksista. Kilpailijat toivat markkinoille ”pienet pakettiautot” ja asiakkaat ottivat ne vastaan suurella mielenkiinnolla. Paras esimerkki on vuonna 2012 lanseerattu Ford Transit Custom, joka on yksi suosituimmista pakettiautoista, joita Yhdistyneessä kuningaskunnassa on myyty viimeisen vuosikymmenen aikana. Ratkaisu, joka ei toiminut 1900-luvun lopulla, herättänyt suurta kiinnostusta 20 vuotta myöhemmin. Tämä osoittaa erittäin hyvin, kuinka paljon hyötyajoneuvojen markkinat ovat muuttuneet viime aikoina.