EUROPE VS USA
Eurooppa Yhdysvaltojen kanssa on eri maantieteellistä, poliittista, historiaa tai jopa kulttuuria. Vapauteen, oikeuteen aseeseen ja tietenkin - moottorisointiin lähestymistapa on aivan toinenkin! Vaikka Eurooppa hyväksyy pakokaasupäästöjen lisäasetuksia, Yhdysvallat kehittää suuria bensiinimoottoreita. Eurooppa kutsuu hyötyajoneuvoja pakettiautoilla, mutta Yhdysvallat käyttää termiä "trucks".
1960-luvun Eurooppaa hallitsivat Transit Fords, Yhdysvalloissa Ford E-sarja (Ecoline) hallitsi kilpailemaan Chevrolet Corvair vanin kanssa. Transit Euroopassa kehittyi hyvin nopeasti, hallitsevasti uusia markkinoita. Vuonna 2014 Ford Yhdysvalloissa antoi viralliset tiedot Ford E: n (kutsutaan myös Club Wagon) korvaajaksi - Ford Transit, jonka juuret ovat Euroopassa. Se oli mielenkiintoinen siirto, koska Ecoline 35 vuotta oli myydyin malli "täysikokoisen van" -segmentissä Yhdysvalloissa. Muiden huolenaiheiden parantaminen pakotti Fordin siirtymään kohti suurta eurooppalaista traditiota. Ensimmäiset viralliset tiedot näiden ajoneuvojen eroista olivat mielenkiintoisia. Ford Transit 3,5 litran EcoBoost®-moottorilla oli 42% edullisempi kuin viimeinen Ecoline-malli. Tämä osoitti moottorin hyötysuhde ja polttoainetaloudelliset testit. Lisäksi suurimmalla Transitilla oli 75% enemmän kuormaa kuin suurin Ford Ecoline. Ulkoisessa ulkonäössä ei myöskään ollut eroa - Ford E-sarja viittasi vanhoihin, kulmaisiin malleihin. Ford Transit puolestaan on jo saavuttanut nykyaikaisen suunnittelun ja aerodynaamisen muodon.
Huolimatta siitä, että molemmat ajoneuvot tuottavat ja myyvät samannimisiä ajoneuvoja, niillä on kuitenkin eroja. Yritämme esitellä niitä malleissa 2017/2018.
Ford Transit in USA
Yhdysvalloissa vuonna 2018 myydään neljässä versiossa - Transit 150, Transit 250, Transit 350, Transit 350 Heavy-Duty. Tietenkin nämä vaihtoehdot ovat erilaisia versioita ja versioita - matalalattia, jossa on kolme eri korkeutta, katto, eri istumapaikkoja (8-15) jne.
Vuoden 2018 Transit-kuorma-auto on saatavana kolmella eri moottorilla: perinteisellä 3.7L Ti-VCT V6 -moottorilla, jonka teho on 275 hevosvoimaa (352,63 Nm: n vääntömomentilla) sekä 3,5 l: n EcoBoost® V6 -moottorilla, joka saavuttaa parhaan vääntömomentin luokan, 542 Nm: n tasolla (ja teholtaan noin 310 hv). Kolmas vaihtoehto on viisilasinen dieselmoottori, jossa on suora ruiskutus 3.2L I-5 Power Stroke® Turbo Diesel, jonka teho on 185 hevosvoimaa. Nämä yksiköt ovat paljon suurempia ja tehokkaampia kuin Euroopan markkinoilla käytettävät moottorit. Tämä johtuu päästönormeista (mukaan lukien Euro 6), mutta myös maanosan autoteollisuudelle. Ennen sääntöjen ja rajoitusten käyttöönottoa käytettiin moottoreita, joiden teho oli pienempi. Vertailun vuoksi on syytä mainita viimeisen Ecoline-linjan moottorit. Perusmallissa oli 4,6-litrainen V8-moottori, 225 hv. Voitiin myös päivittää 5,4 litran V8-yksikköön, jonka teho oli 255 hv.
Valitusta versiosta riippumatta American Transitillä on 6-vaihteinen Automatic SelectShift -siirto. Vuodesta 2018 American Transit (ei vain ihmisten kuljettamiseen) myöhemmät versiot on varustettu askeleilla päästäkseen eteenpäin. Tämä on pieni muutos, mutta näet selkeän trendin, joka syntyi väylämuunnoksissa ja joka kulkee myös kuljetusajoneuvoihin. Viimeinen ero on "Battery Guard" -tekniikan käyttö. Tämä on ohjelmisto, joka huolehtii akun lataustasosta. Voit asettaa erilaiset energiankäyttötilat, kun moottori ei ole päällä. Tätä tekniikkaa ei ole olemassa eurooppalaisissa malleissa, mutta niillä on useita innovaatioita turvallisuuden ja valvonnan alalla.
FORD TRANSIT IN EUROPE
Lakisääteiset säädökset velvoittavat valmistajat tekemään lukuisia muutoksia myrkkyjen ja pakokaasujen vähentämiseksi. Tämä koskee sekä käyttöyksiköitä että tekniikoita - Smart Regenerative Charging, Acceleration Control ja Auto-Start-Stop. Aloitetaan kuitenkin sydämestä, se on moottori.
Uusi 2.0 EcoBlue turbodiesel (hyperlinkki) korvasi 2.2 TDCi Duratorq -yksikön. Se on tällä hetkellä saatavana kolmessa eri versiossa: 105, 130 ja 170 hv. Keskimääräinen polttoaineenkulutus käytettäessä tällaisia yksiköitä on 6,7 l / 100 km. Näet täältä selkeän eron amerikkalaisten markkinoiden yksiköistä - sekä sylinteritilavuudesta, ekologiasta, ajo-taloudesta tai jopa valtavuudesta. Kuitenkin Duratorq-moottoreille EcoBlue tarjoaa enemmän tehoa, enemmän vääntöä ja pienempi polttoaineen kulutus. Motor-moottorin harrastajat joutuvat poistamaan maun (tai tuomaan ajoneuvon USA: sta). Moottoria täydentää 6-nopeuksinen SelectShift-lähetys - sama kuin amerikkalaisissa malleissa.
Ulkopuolinen ulkonäkö molemmilla markkinoilla on yhtenäistetty. Ajoneuvon etuosassa on luon- nollinen grilli. Toisaalta peilien, vaiheiden, lisävalojen tai ovityyppien asiat riippuvat ostajan yksilöllisistä odotuksista. Ford Transit on yksi pakettiauto, jolla on rajoittamaton määrä vaihtoehtoja. Nämä muutokset ovat kuitenkin hyvin samankaltaisia molemmilla markkinoilla, jos eivät ole identtisiä.
Kiinnostukseksi on syytä mainita, että eurooppalainen malli on vakiona varustettu Easy-Fuel-tankkausjärjestelmällä ilman perinteistä polttoainekorkkia. Mielenkiintoista, tämä ratkaisu ei ole vielä Yhdysvalloissa.
Smart Regenerative Charging -teknologian ansiosta akku ladataan vain silloin, kun sitä tarvitaan. Tämä poistaa mahdollisuuden ladata ladattu akku ja tarpeeton polttoaineen tappio. Auto-Start-Stop -toiminnolla voit vähentää polttoaineen kulutusta kaupungissa. Kun pysähtyy liikennevaloissa, ajoneuvo menee neutraaliin. Tämä tekniikka voi automaattisesti sammuttaa moottorin sammuttamalla valot, radion ja ilmastoinnin. Voit liikkua vain painamalla kytkintä ja järjestelmä alkaa uudelleen alusta. Toinen mukavuus on kiihtyvyysohjaustekniikka. Ajoneuvo analysoi ajotyyliä sekä sää ulkona säätämään jarrupainetta tai voimansiirtoa pyöriin. Kaikki nämä tekniikat on suunniteltu parantamaan polttoainetalouden tehokkuutta ja epäsuoria, positiivisia vaikutuksia luonnonympäristöön. Ne sisältävät koko tietoturvatekniikan, joka on omistettu erilliselle blogikirjastolle
EUROPEAN OR AMERICAN FORD TRANSIT - WHAT YOU CHOOSE?
Ajoneuvojen trendejä ja tendenssejä (joita sovelletaan oikeudellisissa normeissa) menevät täysin eri suuntaan. Eurooppa keskittyy ekologiaan, hybridiyksiköiden kehittämiseen, kun taas amerikkalaiset pysyvät uskollisina suurten polttomoottoreiden perinnettä kohtaan. Jokaisella ratkaisulla on etuja ja haittoja. Yksi on pelastamisesta ja ekologiasta, ja toinen moottorin ärsytyksestä ja voimasta. Missä piirissä kuulut? Kutsumme sinut osallistumaan facebook-kyselyyn! Valinta on yksinkertainen. Päätös on sinun! |