FORD TRANSIT SUPERVAN - TOIMITUSJÄRJESTELMÄ VAN!
Ford Transit tunnetaan yleisesti hyötyajoneuvoksi - jakeluun, ambulanssiin tai firetruckiin. Alkuperäinen ajatus luojista oli tehdä ajoneuvo kaikille - yksinkertaisesta maanviljelijästä varakas liikemies. Versioiden ja sovellusten moninaisuus oli ensisijaisesti käytössä. Aluksi kukaan ei odottanut, että Transit for racing voitaisiin luoda. Todellisuus oli erilainen ja Supervan luotiin.
Ford Transit Supervan I
Ford alkoi panostaa urheiluvedonlyöntiin vuoden 1962 aikana. Sisäänpääsy seuraavaan vuosikymmeneen toi vielä suuremman taloudellisen panoksen moottoritielle. Haettiin sopiva mainontamuoto, joka voitaisiin esittää esittelymatkoilla. Koska Ford Transit on ollut yksi maailman tärkeimmistä malleista, eikä kukaan ole koskaan yrittänyt kehittää hyötyajoneuvon urheiluversiota - Ford teki ensimmäisen askeleen. Konsepti tunnetaan yleisesti Supervanina. Terry Drury Racingin tilaaman urheiluvaunun perustaminen. Sen debyytti oli pääsiäisenä vuonna 1971 British Brands Hatchissa.
Vakiosuspensio korvataan rungolla, joka on valmistettu putkimaisista profiileista. Itse paperiprojektia ei koskaan luotu. Mahdollisia ideoita scribblattiin lattialle. Elementit sijoitettiin oikeisiin paikkoihin, ja sitten koko hitsattiin tai leikattiin saaden lopullisen muodon. Ajoneuvo tarvitsi erityisen jousituksen. Näin ollen Jaguar XJ6 -komponentit löytyivät edestä, ja tehtaan takana vaihdettiin Cooper F1 -osat. Avuton ohjausvaihde oli alunperin GT40 Ford. 15-tuumainen "Revolution" -pyörät olivat yhtä suuret leveydeltään edestä ja takaa. Tämän seurauksena ajoneuvo oli hyvä vetokyky. Oli ominaista, että yksi etupyöristä kelluu samalla, kun tuli terävä kulma. Can-Am kilpa-levyjarrut asennettiin myös. Moottori toimi V8 5.0: llä 435 km: n Gurney-Weslakella. Jotta se sopisi ajoneuvoon, oli tarpeen leikata reikä lattialle. Suurin tallennettu nopeus oli noin 240 km / h.
Vuonna 1978 tehtiin visuaalinen muutos, nimeltään "Mark 2". Näyttelijöiden usein esiintyvät esiintymät ja suhteellisen kalliit osat aiheuttivat sen, että legenda putosi varjoon. Uusi versio esiteltiin 13 vuotta myöhemmin.
Ford Transit Supervan II
Seuraava malli luotiin Auto Racing Technology Woolastonin. Entinen Ford Motorsportin pomo palasi muutaman vuoden kuluttua ajatuksesta kultivoiman uudelleenaktivoinnista. Tosiasia on, että tämä alkuperäinen Ford Transitin auto oli vain samanlainen kehon muoto. Runko on valmistettu alumiinirungosta ja hiilikuiduista. Alusta johdettiin lopetettavasta Ford C100: sta. Etupyörät olivat 11,5 tuumaa leveä ja 14 tuumaa takana. Moottori oli Ford Cosworth DFL V8 Endurance, jonka kapasiteetti oli 3,9 litraa. Supervan 2 saavutti 590 hevosvoiman tehon 9 250 kierrosta minuutissa. Erityiset sivuttaiset sisääntulot ja takatukit muodostivat tien kaksi ilmatunnelia, jotka lisäsivät ajoneuvon pitoa.
Ajatus pysyi samana - auto mainostamiseen, näytöksiin ja hauskoihin kappaleisiin ympäri Eurooppaa. Ensimmäinen esittely laajemmasta yleisöstä tapahtui vuonna 1984. Myöhemmin ajoneuvo oli ikoni kaikkien Grand-Prix-portaiden vaiheissa. Kun Cosworth-moottorit poistettiin - toinen valvonta oli asianmukaisesti turvattu ja turvattu käytettäväksi tulevaisuudessa. Suurin tallennettu nopeus on noin 283 km / h. Mielenkiintoista on, että sekä Fordan että Supervan II: n kuljettaja oli Chris Craft, joka työskenteli Fordissa. Hän aloittaa työnsä lähettimeltä!
Ford Transit Supervan III
Van uudistettiin Transitin viidennen sukupolven käynnistämisen yhteydessä. Käytettiin autotallin supervan II. Se oli 10% pienempi kuin Ford Transit mk5, mutta se oli täydellinen mainostarkoituksiin. Pakettiauton rakentaminen vastasi Fordin Ison-Britannian divisioonaa, joka päätti ottaa 650-hv: n Cosworthin, joka tunnettiin pääasiassa Formula 1 -autoista. Vene lähti punaisen sinisen värivaihtelun läpi palatakseen ensisijaisiin väreihin vuonna 2004. Kuitenkin moottoria vaihdettiin. Ford-Cosworth Sixth Ford lanseerattiin vuonna 1991 ja sen teho oli 264 hv. Ajoneuvo painoi alle 900 kg, mikä on todella vaikuttava tulos tällaiselle koolle.
Tämän ajoneuvon suurin nopeus voi olla yllätys. Niin kauan kuin ajoneuvo rakennettiin edelliseen versioon, suorituskyky oli pienempi. Korkein tallennettu ja dokumentoitu nopeus oli 243 km / h. Se on silti vaikuttava tulos, mutta jättää annoksen puutetta.
Ford Transit Supervan IV ?
Onko Ford aikoo luoda kuuluisan supervan-sarjan? Ehkä näemme vapautuksen seuraavan sukupolven Ford Transit pakettiautot? Vai onko jokin nykyisistä käsitteistä ansainnut tämän otsikon? Tällä kertaa bändi otettiin haltuunsa yksityisiltä harrastajilta, kuten Meistä! Tämän tuloksena syntyi maailman ensimmäinen Drift Bus! V8-työntöjärjestelmä on jousi ensimmäiselle supervaniperheelle.
|