MOOTTORIN KÄYTTÖÖNOTTO DIESEL-MOOTTOREIDEN VÄLILLÄ!
1. syyskuuta 2016. Euro 6 alkoi sisällyttää kevyitä hyötyajoneuvoja ja asettaa eurooppalaiset hiilidioksidipäästöstandardit. Typen oksidien päästöjen sallittu arvo on 400 mg / kWh. Noin 80% vähemmän kuin Euro 5 -standardissa. Hiukkaspäästöjen raja-arvot pienenivät 66% ja olivat 10 mg / kWh. Useimmat valmistajat päättivät nykyaikaistaa aiemmin käytettyjä moottoreita. Ford kuitenkin päätti antaa käyttäjilleen aivan uuden yksikön!
400 miljoonaa kiloa rakennettu moderni tuotantomoottori Dagenhamissa (Iso-Britannia). Tämän tuotantolaitoksen suurin saavutus on tullut uusi dieselmoottorien perhe, joka on nimeltään PANTHER..
Uusi turbodiesel 2,0 EcoBlue Ecoblue korvasi 2,2 Duratorq TDCi: n. Se on tällä hetkellä saatavana kolmessa eri versiossa: 105, 130, 170 hv, jopa 405 Nm! Adblue filler is just below the fuler filler, which greatly facilitates the filling. |
Uusi 4-sylinterinen turbo-diesel, jolla on suora injektio, on 1 995 cm: n kapasiteetti ja se täyttää Euro 6 -standardit valikoiman katalyyttisen vähentämisen (SCR) avulla 21-litran AdBlue-tankilla, joka on viimeinen noin 10 000 km . AdBlue muuttaa dieselmoottorin pakokaasun myrkyllistä NOx: tä vaarattomaksi typpi- ja vesihöyryksi vähentämällä typen oksidien päästöjä.
Uusi tyhjä moottori EcoBlue on 13% edullisempi kuin edeltäjänsä. Toteutetut testit osoittavat, että hiilidioksidipäästöt kilometriä kohti laskivat 157 grammaan! Uusi yksikkö mahdollistaa huoltoauto kahden vuoden välein tai 60 000 km: n välein.
Camel Campin ansiosta myytiin, huollettaisiin ja vuokrasi leiriläisiä. Meillä oli mahdollisuus kokeilla Ecoblue-moottoria 170 hv: n teholla Ford Transit Camperissa, jonka kokonaispaino oli 3 100 kg. Ennen testin aloittamista auto oli matkamittarin mittarilukema vain 32!
Ensimmäinen vaikutelma polttamisen jälkeen? Erittäin hiljainen moottori huolimatta moottoritilan heikosta äänieristyksestä. Voisitte sanoa, että moottori toimii 4-männän bensiiniyksikkönä (kuten BMW-perheestä) - hytti on tuskin kuultavissa tyhjäkäynnillä.
Ei myöskään ole mitään hermostusta eikä crackle, joka oli usein tdci 2.2 yksikkö.
Uusi dieselmoottori Ford EcoBlue 2 litraa käyttää täysin uutta arkkitehtuuria. Rakenne tarjoaa uusimmat ratkaisut turboahdon, polttoaineen ruiskutuksen ja polttolaitoksen alalla sekä tekniikkaa sisäisen kitkan pienentämiseksi.
Uudet polttoaineen ruiskutteet pystyvät tuottamaan jopa kuusi injektionestettä polttotapahtumaa kohden, kun kukin injektio ottaa vain 250 mikrosekuntia (0,00025 sekuntia) ja tuottaa 0,8 mg dieseliä.
Tämä pieni polttoainemäärä ruiskutetaan kahdeksan kartiomaisen reiän läpi, joiden halkaisija on 120 mikronia (vähemmän kuin ihmisen hiukset). Uudet suuttimet tuottavat vähentynyttä melutasoa ja minimoivat energiankulutuksen polttoainepumpusta. Öljypumppu moottorin vaihteistolla toimitetaan öljykylvyssä hammashihnan avulla. Optimointi, jossa on epätasaisesti erillään olevat siivet, jotka hajottavat pumpun melutason, jotta se ei ole havaittavissa.
Merkittävää eroa ajettaessa on vaihteiden vaihteisto. Se eroaa mallista MK7. Racing, erityisesti 3, 4 ja 5 on laajennettu. Tämän takia ei tarvita jatkuvaa väsymysvipua. Toinen positiivinen yllätys on 2000 rpm ja siirtyy kuudenneksi vaihteeksi. Menemme 120 kilometrin tuntinopeudella nauttimaan hiljaisuudesta! Moottoria ei voi kuulla. Ainoat äänet, jotka tulevat meille, ovat meluntorjunta-asuntoauto ja taka-akselin renkaat.
Turboahdin on täysin uuden sukupolven keksintö! Turbiini on valmistettu kevytmateriaalista, jota kutsutaan nimellä Inconel (korkean lämpötilan sovelluksiin suunnitellut rakettimateriaalit). Ilmailu- ja avaruusteollisuuden alumiinikäyttöinen kompressoripyörä pienenee halkaisijaltaan 10%. Vähennykset vähentävät inertia ja mahdollistavat nopeamman tehon parantamisen pyörän nopeuksilla jopa 240 240 000 r / min (vertailun vuoksi edellinen yksikkö saavuttaa 160 000 r / min). Se johtuu jyrsinnästä (tarkkuudella 2-3 mikronia) yhdestä metallikappaleesta. Tällä tavoin kompressorin värähtelyä vähennettiin ja siten pidennetty käyttöikä. Turbomoottorin moduuli korvaa vanhan kierukkavaihteen. Tämä nopeutti koko järjestelmän toimintaa. Kompressori reagoi ilman pienintäkään viivytystä PCM: n ohjaussignaalin vastaavaan liikevaihtoon. Ford on ensimmäistä kertaa käyttänyt uutta peilikuvien siirtosuunnittelua integroidulle imuputkelle, joka tarkasti ohjaa ilman virtausta sylintereihin - myötäpäivään myötäpäivään, sylinteriluvut 1 ja 2, käänteisesti sylinteriluvut kolme ja neljä.
Uusi moottori on joustava, hiljaisempi ja taloudellisempi! Oli vähemmän energiaa tuottamaan lisää Power! Vain EcoBlue 2.0 -dieselmoottorilla!
Kuitenkin näiden innovaatioiden poltossa? Moottoria on kohdistettu vakavaan testiin, jolloin polttoaineen kulutus on noin 11,5 litraa. Vertailun vuoksi kamppuri moottorilla 2.4TDCI MK7 poltettiin samassa testissä, noin 14,5 litraa. Palaminen on todella tyydyttävää. Uusi yksikkö tulee siten taloudellisemmaksi ja siten - ympäristöystävällisemmäksi. Normaalissa, jokapäiväisessä käytössä moottori polttaa alle 10 litraa. Mitä 3.1 tonnin painosta ja korkeista rakennuksista asuntoauto on todella sensaatiomainen tulos!
|